21.6.2010

Hääräilyä ja hidastamista... mökkitunnelmia vielä

Lauantaina satoi. Sunnuntaina paistoi.

Lauantaina...

Aamiaisen jälkeen nuori perhe aikoi mennä veneellä saaristokauppaan vastakkaiselle rannalle. Kaikki olivat varustautuneet turvaliiveihin. Tuuli oli kuitenkin liian kova ja he kääntyivät takaisin. He kävivät sitten autolla Tammisaaren keskustassa jäätelöllä ja suositussa leikkipuistossa.

Söimme lauantaina yhdessä. Ruokapöydässä oli neljä aikuista ja kaksi lasta. Nakkikastike, perunat ja salaatti maistuivat tytöille ja aikuisillekin. Kertakäyttöastiat olivat valinta tänään. Varsinkin 3-vuotiaalle muovihaarukka ja veitsi olivat haaste ja hauska juttu.

TV:stä tuli siis neljästä lähtien ohjelmaa Ruotsin kuuninkaallisista häistä, Victorian ja Danielin. Välähdyksiä tuli katsottua sieltä täältä. Ihan kiinnostavaa ja historiallista.

Saunavuorot olivat klo 17-18 ja klo 19-20.

Minä kävelin monta kertaa rantamökin ja metsämökin välillä sateenvarjon kanssa.

Kirjeet tyttöjen vanhempien isovanhemmille...

Olimme sopineet, että illalla menen jälleen rantamökkiin, otan kaksi postimerkkiä mukaan ja autan sisaruksista vanhempaa, 8-vuotiasta tyttöä kirjoittamaan kirjeet: isän mummulle (minun äitini) ja äidin mummolle ja papalle. Pikkusisko oli jo nukahtanut tässä vaiheessa.

Kirjeistä tuli oikein mielenkiintoisia sisällöltään ja käsiala oli siistiä. Kirjoitimme nimet ja osoitteet huolellisesti kirjekuoriin ja varoimme sekoittamasta kirjeitä keskenään. Suljimme kuoret ja liimasimme postimerkit molempiin.

Sunnuntaina...

Lähtöpäivä on aina vähän kiireinen, vaikka lähdetäänkin vasta klo 15-16 välillä. Siihen liittyy yleensä tarvetta tehdä vielä jotain kesäistä ja saareen kuuluvaa.

Nyt se jokin asia oli mm. saaristokaupassa käynti. Minä olin tyttöjen kanssa ja laitoin ruokaa ja tyhjensin keittiöstä tavaroita kasseihin. Tytöt auttoivat välillä, mutta leikkivät myös jotain.

Jälleen söimme yhdessä. Nyt oli paistia, perunoita ja salaattia. Ruoka maistui. Yhteisvoimin siivosimme mökit huippukuntoon. Niin se on joka kesä.

Sitten ajo lossille. Olimme kirjeisiin arvioineet väärin autojen määrän, siis montako autoa mahtuu lossiin. Arvioimme, että neljään riviin mahtuu 4 autoa eli yhteensä noin 16 autoa. Tuli todetuksi, että jos jonoa on paljon, vaikkapa viikonloppuisin, lossiin  mahtuu neljään riviin 7 autoa eli yhteensä 28 autoa.

Nuori perhe meni Raaseporissa käymään. Me ajoimme suoraan Helsinkiin. Kävimme vain Inkoossa jäätelöllä.

Kotona Helsingissä...

Kotona kaikki oli siistiä. Minun autoni oli taloyhtiön parkkipaikalla. Lähdin ajelemaan polkupyörällä noin tunniksi.

Vuorokausi vierähti viisi minuuttia seuraavan päivän puolelle. Lomaviikko on lopullisesti aloittanut kesän. Hyvä niin.

Helsinki 20.6.2010 (21.6. klo 00:05)